Virgin Galactic zawarło partnerstwo z firmą Rolls-Royce w celu opracowania szybkiego samolotu komercyjnego. Niewiążące porozumienie (MOU) z Rolls-Royce'm zakłada zaprojektowanie i opracowanie technologii napędu silnika dla komercyjnego samolotu pasażerskiego zdolnego latać z prędkością ponad 3 machy.
Virgin opublikowała również kilka fantastycznych projektów koncepcyjnych nowego komercyjnego samolotu naddźwiękowego, który mógłby pomieścić od 9 do 19 osób na wysokości powyżej 18 tysięcy metrów. Nie należy przy tym zapominać, że nie byłby to pierwszy ponadźwiękowy samolot. Wycofany obecnie z użytku francuski Concorde leciał ze średnią prędkością przelotową wokół Mach 2, co oznaczałoby, że samolot Virgin mógłby osiągać o połowę większą prędkość.
Virgin ogłosiła w maju, że będzie współpracować z NASA w zakresie podróży ponaddźwiękowych do użytku komercyjnego.
Inną firmą, opracowującą naddźwiękowy komercyjny odrzutowiec, jest Boom Supersonic, który jesienią ma zaprezentować swój naddźwiękowy egzemplarz demonstracyjny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Podziel się swoimi uwagami