Według New York Times z powodu wielu błędów w systemie HR firmy Amazon – błędów spowodowanych niedoinwestowaniem, według osób z wewnątrz firmy – niektórzy pracownicy Amazon mieli rutynowo zaniżane wynagrodzenia, a niektóre osoby zostały również zwolnione przez coś, co wydaje się być w większości zautomatyzowanym systemem.
Według NYT kierownictwo Amazona pozostało nieświadome tych problemów pomimo licznych skarg ze strony pracowników, aż w końcu rok temu pracownik magazynu Tara Jones wysłała rozpaczliwego e-maila do ówczesnego dyrektora generalnego Jeffa Bezosa, prosząc go o sprostowanie faktu, że Amazon wstrzymywał 90 dolarów z jej wypłat w każdym cyklu, wielokrotnie, pomimo jej skarg.
„Zalegam z rachunkami, a wszystko dlatego, że zespół płac nawalił” – napisała kilka tygodni później. „Płaczę, pisząc ten e-mail”.
Bez jej wiedzy e-mail uruchomił wewnętrzną sondę w Amazon. Ostatecznie dochodzenie wykazało, że firma na masową skalę dokonywała kradzieży płac, a także nadużywała swoich najsłabiej opłacanych i najbardziej narażonych pracowników na wiele innych sposobów. Firma wciąż nie zakończyła identyfikowania i spłacania pracowników dotkniętych błędami, które Amazon obwinia na zautomatyzowane oprogramowanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Podziel się swoimi uwagami