Jak Twoje dane są przetwarzane? Kto ma dostęp do informacji o Tobie i najbliższych? Internet to wielka baza informacyjna, która co mniej niż sekundę jest aktualizowana. Niedawno w Kongresie USA odbyło się spotkanie, twórców Facebooka z senatorami i mediami.
Najnowsze zeznania Marka Kongsa, Marka Freeka, skierowane do Kongresu, podkreślają jedną z kluczowych kwestii naszych czasów - pozyskiwanie danych przez cyfrowe korporacje i brak regulacji. Jądro problemu znajduje się w tej wymianie :
Senator Orrin Hatch: "Jak utrzymujesz model biznesowy, w którym użytkownicy nie płacą za twoją usługę?"
Zuckerberg: "Senatorze, uruchamiamy reklamy".
Twoje życie na sprzedaż
Teoretyk mediów i pisarz Douglas Rushkoff był jednym z pierwszych, którzy wskazali to w 2011 roku. Z Facebooka jesteś produktem, a nie klientem .
Klienci Facebooka są reklamodawcami i stworzyli platformę, która ma pomagać reklamodawcom w kierowaniu reklam do klientów - z punktu widzenia sądowego. Nie ogranicza się to również do danych wprowadzanych do Facebooka. Obejmuje również dane, które "wchodzisz" na Facebooka po przyjeździe. Dokonane zakupy, przeprowadzone wyszukiwania.
W pewnym sensie to wszystko, co zrobił Cambridge Analytica . Wykorzystali Facebooka do kierowania konkretnych użytkowników z zawartością dokładnie w taki sposób, jak zaprojektowano platformę.
Regulacja to kolejny krok
Nic dziwnego, że Zuckerberg wyglądał jak jeleń złapany w reflektory przed Kongresem, nawet jeśli przesłuchanie wydaje się być nieudolnym. To jest początek procesu. Proces, który może zakończyć się transformacyjną, rygorystyczną regulacją jego praktyki biznesowej lub, co najmniej, walką między Facebookiem a rządami nad tym rozporządzeniem.
To nie tylko Facebook. W przypadku każdej usługi, z której korzystasz w trybie online, która jest bezpłatna - w tym wszystkich usług Google (Dokumenty, Gmail, wyszukiwanie), wszystkie usługi mediów społecznościowych (Snapchat, WhatsApp, Twitter), a nawet Hotmail - Twoje dane są tym produktem. Kiedy zaczniemy ciągnąć ten wątek, kiedy osoby np senator Orrin Hatch zaczną zdawać sobie sprawę, jak głęboko osadzone zbieranie danych , retargetowanie , dzielenie się plikami cookie i inne etycznie niejednoznaczne praktyki są w marketingu cyfrowym, dokąd nas to zaprowadzi?
Oczywiście nieuchronnie będzie mowa o regulacji. Ale kto będzie za to odpowiedzialny? W którym państwie narodowym przestępstwa zostaną uznane za dokonane? Czy te korporacje będą respektować lub akceptować to rozporządzenie, gdy zostanie ono sformułowane?
Mówimy o najpotężniejszych korporacjach na powierzchni Ziemi. Alphabet, Microsoft, Facebook - nawet Amazon, który wykorzystuje dane do personalizacji i targetowania - znajduje się w pierwszej dziesiątce według wartości rynkowej .
Zauważ, że chociaż Zuckerberg zeznał przed kongresem, Cambridge Analytica znajduje się w Wielkiej Brytanii. Uważa się ponad prawem brytyjskim i jego instytucjami, że odmówił złożenia zeznań komisji parlamentarnej Wielkiej Brytanii - trzy razy. Tak jak nieuniknione jest omawianie regulacji, bardzo niewiele można zrobić.
źródło: theconversation.com
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńNie ma co się oszukiwać, ale internet to bardzo duża baza różnego rodzaju źródeł potencjalnych klientów. Warto przede wszystkim zwrócić się w kierunku reklamowania na Facebooku https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku gdyż jest to wręcz nieograniczone źródło możliwości pozyskiwania klientów.
OdpowiedzUsuńSzczerze mówiąc to nigdy nie zastanawiałem się nad tymi rzeczami. Ja przede wszystkim social media wraz z http://tearsofjoy.pl/ wykorzystuję do prowadzenia skutecznych form reklamowych. Jestem zdania, że trzeba trochę przełamać kanony i stworzyć reklamę której jeszcze nikt nie widział. Dobrze opowiedziana historia może zdziałać cuda.
OdpowiedzUsuńLepiej odpowiadać na potrzeby klienta poprzez analizę jego ścieżek zakupowych, o czym przeczytacie w artykule audyt sklepu internetowego.
OdpowiedzUsuńW sumie reklama w internecie jest cały czas bardzo popularna i pewnie się to szybko nie zmieni. Moim zdaniem warto również jest stosować sms marketing https://www.cashbill.pl/blog/uslugi-gsm/sms-marketing-5-powodow-dla-ktorych-warto-w-niego-zainwestowac/ który jest bardzo fajnym rozwiązaniem.
OdpowiedzUsuńOczywiście, że reklama w internecie jest popularna, dlatego że tutaj przebywają miliony potencjalnych klientów
OdpowiedzUsuńOsobiście jestem zdania, iż istotnym aspektem jest także pozycjonowanie witryn www. W końcu jak przedstawiono na https://reporterzy.info/3930,na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-3-rzeczy-ktore-warto-wiedziec.html jest to świetny sposób na zwiększenie konkurencyjności naszej witryny.
OdpowiedzUsuń