piątek, 26 lutego 2021

„Szokujące dochodzenie” ujawnia, że ​​Chiny kupują zachodnich naukowców

Francuski tygodnik Le Point właśnie opublikował szokujące śledztwo w sprawie tego, jak Pekin kupuje przychylność zachodnich uniwersytetów. 

Na przykład włoski profesor nadzwyczajny, Fabio Massimo Parenti z Międzynarodowego Instytutu Lorenzo de Medici we Florencji, gościł w Xinjiangu, gdzie szacuje się, że do dwóch milionów Ujgurów przebywa w „obozach reedukacyjnych”. Ponadto wiele brytyjskich szkół znajduje się obecnie pod wpływem chińskiej propagandy i wpływów. Nigel Farage, przywódca brytyjskiej Partii Reform w Wielkiej Brytanii, niedawno napisał na Twitterze, że „chińscy miliarderzy mający bezpośrednie powiązania z KPCh wykupują brytyjskie szkoły - i zalewają program nauczania swoją propagandą” i wymienił nazwiska niektórych osób w Wielkiej Brytanii pod chińskim kontrola":

Szkoła Abbots Bromley
Bournemouth Collegiate
Szkoła św. Michała
Bosworth College
Bedstone College
Liceum Ipswich
Szkoła Kingsley
Szkoła Heathfield Knoll
Gramatyka Thetford
Wisbech Grammar
Riddlesworth Hall
Myddelton College
CATS Colleges

Od września 2019 r. W Urumczi, stolicy ujgurskiego regionu Xinjiang w zachodnich Chinach, Christian Mestre, honorowy dziekan wydziału prawa Uniwersytetu w Strasburgu, uczestniczył w „międzynarodowym seminarium poświęconym walce z terroryzmem, deradykalizacją i ochrona praw człowieka ”. Seminarium zostało zorganizowane przez Chińską Republikę Ludową. Wypowiedzi Mestre zostały spisane zarówno przez media stanowe, agencję informacyjną Xinhua, jak i nacjonalistyczną gazetę Global Times .


„Mam nadzieję, że Francja i inne kraje europejskie przyjmą odpowiedzi udzielone przez Xinjiang” - powiedział profesor Mestre podczas wizyty w jednym z „centrów edukacji zawodowej”, które Pekin nadał swoim obozom reedukacyjnym.

„Ci ludzie nie są w więzieniu” - zaświadczył profesor - „ale wysłani na obowiązkowe szkolenie”. Jak mówią, nie ma tu nic do oglądania.

To był początek imponującego śledztwa francuskiego tygodnika Le Point, dotyczącego tego, jak Chiny kupiły przychylność wielu zachodnich naukowców. „To jest warte podróży Aragona do Związku Radzieckiego lub kolaborantów w nazistowskich Niemczech”, powiedziała Marie Bizais-Lillig, koleżanka Mestre. Chodzi o Louisa Aragona, francuskiego pisarza, który odwiedził Związek Radziecki za Stalina i wrócił przekonany o autentyczności systemu komunistycznego, a następnie poświęcił się jego obronie.

We Francji w ciągu ostatnich 15 lat otwarto 18 Instytutów Konfucjusza, które rzekomo mają nauczać języka chińskiego i promować chińską kulturę. W Europie w 2019 roku Belgia wydaliła rektora Instytutu Konfucjusza Wolnego Uniwersytetu Flamandzkiego w Brukseli po tym, jak służby bezpieczeństwa oskarżyły go o szpiegostwo.



poniedziałek, 22 lutego 2021

Armia USA buduje najpotężniejszy na świecie laser - wyścig zbrojeń trwa



Wygląda na to, że armia amerykańska opracowuje broń laserową, która jest „milion razy silniejsza” niż cokolwiek wcześniej używanego - zamiast skoncentrować wiązkę światła w celu zniszczenia celu, nowa broń będzie strzelać krótkimi impulsami, podobnie jak broń laserowa z filmów science-fiction, według New Scientist .

Taktyczny ultrakrótki laser impulsowy (UPSL) dla platform wojskowych zostanie zaprojektowany tak, aby strzelać impulsowymi seriami przez krótkie 200 femtosekund lub jedną biliardową sekundy. Laser, wystrzeliwujący przypominające pocisk impulsy światła, wystarczyłby do odparowania drona, pocisku manewrującego, moździerza lub innego zagrożenia w jego pobliżu. UPSL może również działać jako broń wykorzystująca impulsy elektromagnetyczne (EMP).

„Samo natężenie w terawatowym laserze impulsowym jest w stanie wywołać nieliniowy efekt w powietrzu, czego wynikiem jest samofokusujący się żarnik”, zgodnie z postem Small Business Innovation Research (SBIR) zatytułowanym Tactical Ultrashort Pulsed Laser for Platformy wojskowe.

Prototypowy model UPSL może być gotowy do 2022 r. Pod rządami Trumpa fundusze na rozwój broni laserowej dramatycznie wzrosły. W ciągu ostatnich kilku lat wystawiano wiele rodzajów broni laserowej na fale ciągłe.

Przedstawiliśmy niektóre z tych systemów laserowych, które zostały wystawione, w tym wysokoenergetyczną broń laserową (HEL) o różnych poziomach wyjściowych energii mierzonych w kilowatach

Siły Powietrzne wspomniały o planie rozwoju broni laserowej na tę dekadę. Planuje zamontować lasery na stealth jet.

Wydrukowanie całego pistoletu w 3D kosztuje teraz tylko 350 dolarów


Deterrence Dispensed , grupa internetowa zajmująca się promocją i dystrybucją broni palnej drukowanej w 3D o otwartym kodzie źródłowym, zaprojektowała w pełni funkcjonalny półautomatyczny karabin kalibru do druku 3D. Projekty FGC-9 , co oznacza „f ** k gun control 9 mm”, zostały szeroko udostępnione w Internecie pod koniec 2020 roku.


FGC-9 eliminuje potrzebę fabrycznych części pistoletu. Jego projekt został stworzony z myślą o każdym, na każdym poziomie umiejętności, aby produkować broń palną w domu za pomocą drukarki 3D. Od korpusu broni po magazynek, większość broni można wydrukować. Lufa FGC-9, która jest metalowa i nie można jej wydrukować za pomocą typowej drukarki 3D, powstaje w wyniku obróbki elektrochemicznej. 

Futuryzm stwierdza, że ​​całkowity koszt broni wynosi 350 USD, w tym drukarka za 250 USD i 100 USD w częściach. 

Jednak dni, w których ludzie udostępniają w Internecie projekty broni drukowanej w 3D, mogą być ograniczone. Administracja Bidena wielokrotnie  ostrzegała,  że „powstrzymają broń-widmo”. Oto, co  mówi strona internetowa Biden  :

Jednym ze sposobów, w jaki ludzie, którzy nie mogą legalnie zdobyć broni, mogą uzyskać dostęp do broni, jest samodzielne złożenie jej, albo kupując zestaw zdemontowanych części broni, albo drukując 3D działającą broń. Biden powstrzyma rozprzestrzenianie się tych tak zwanych „broni-widm”, wprowadzając przepisy wymagające, aby nabywcy zestawów broni lub kodu do druku 3D przeszli federalną weryfikację. Dodatkowo Biden zapewni, że uprawnienia do eksportu broni pozostaną w Departamencie Stanu, a jeśli zajdzie taka potrzeba, zmieni  zasadę zaproponowaną  przez prezydenta Trumpa. Dzięki temu Departament Stanu będzie nadal blokował udostępnianie w Internecie kodu używanego do drukowania broni palnej w 3D.

Na razie  Deterrence Dispensed  i Cody Wilson's Defense Distributed , kolejna witryna typu open source, która rozwija broń palną w plikach CAD, nadal działają, ale zakładamy, że zbliża się reakcja.  



niedziela, 21 lutego 2021

Stało się: Bitcoin cenniejszy niż złoto

 Kilo złota czy jeden bitcoin? Dziś doszło do przełomowego momentu - ceny najpierw się zrównały a potem BTC przeskoczyło złoto po raz pierwszy w historii. Przy okazji doszło również do ciekawej wymiany zdań na Twitterze między Peterem Schiffem, wielkim propagatorem złota oraz Elonem Muskiem, który w ostatnim czasie mocno przyczynił się do ponownej popularności kryptowalut. 




Musk przy tym krytycznie odniósł się do ETFów i inwestowaniu w dokumenty dłużne zamiast w fizyczne złoto:


"Email twierdzący, że masz złoto nie jest tym samym co posiadanie złota. Równie dobrze możesz posiadać krypto.

Pieniądz to tylko dane, które pozwalają unikać niewygód barteru. 

Dane te, tak jak każde inne dane są  narażone na opóźnienia i błędy. System będzie ewoluował do zminimalizowania obu. "







piątek, 19 lutego 2021

NASA ostrzega przed asteroidą zmierzającą w kierunku Ziemi



Amerykańska agencja kosmiczna ostrzega przed salwą kosmicznych skał kierujących się na Ziemię, o rozmiarach od marnych 10 metrów średnicy do przekraczających 200 metrach średnicy.
NASA zajmuje się monitorowaniem nieba pod kątem potencjalnych zagrożeń dla życia na Ziemi - a mianowicie asteroid. A ten tydzień nie jest wyjątkiem, ponieważ pięć takich kosmicznych skał ma uderzyć niebawem w Ziemie.


 



W niedzielę dziesięciometrowa asteroida 2021 DD1 i 61-metrowa asteroida 2021 DK1 wystrzelą obok Ziemi w bezpiecznej odległości odpowiednio 1,6 miliona kilometrów i sześciu milionów kilometrów.
Jak podkreśla NASA to tylko rozgrzewka, co opisuje jako „ stadion wielkości ” asteroida 2020 XU6, który mierzy około 213 metrów średnicy. Patrząc z perspektywy, jest dwa razy wyższy od Big Bena w Londynie i dwa i pół razy wyższy od Statuy Wolności. 
XU6 2020 porusza się z prędkością 8,4 kilometrów na sekundę lub 30240 kilometrów na godzinę. Biorąc pod uwagę, że obwód Ziemi wynosi 40 075 kilometrów, pokonanie okrążenia całej planety zajęłoby asteroidzie nieco ponad godzinę. Na szczęście jednak, gdy kosmiczna skała minie około czterech milionów kilometrów, minie nas, gdy przeleci 22 lutego, więc ludzkość może na razie odetchnąć z ulgą ;)

Niedługo po tym gigantycznym kosmosie pojawi się BV9 (23 metry), który przejdzie w odległości 5,6 miliona kilometrów, oraz 2021 CC5 (40 metrów), który przejdzie na około 6,9 miliona kilometrów.

Próba osłabienia rosyjskiego państwa przez Wielką Brytanię



Poniższy tekst został opublikowany przez rosyjską państwową agencję informacyjną RT, a jego autorem jest Kita Klarenberga. Finansowany przez rząd rosyjski, logicznie rzecz biorąc, RT stara się upubliczniać oczywiste fakty dotyczące zagranicznego wtrącania się w rosyjskie sprawy wewnętrzne. Jednak brytyjska kampania propagandowa opisana w tym tekście jest tylko jednym z wielu przykładów podobnych tajnych i niezbyt konspiracyjnych działań.


W ujawnionych gazetach zarzucono masowe wysiłki brytyjskiego rządu, by dokooptować rosyjskojęzyczne antykremlowskie media i wpływowe osoby do `` osłabienia państwa rosyjskiego '' ( źródło ):

" Pomimo całej paniki w stosunku do rosyjskiej „propagandy” i „dezinformacji”, rząd Wielkiej Brytanii wydaje się stać za wielomilionowym naciskiem na zwiększenie negatywnych relacji z rosyjskim państwem, zarówno w Rosji, jak i w krajach sąsiednich.

Na szczycie Unii Europejskiej w listopadzie 2017 r. Ówczesna premier Wielkiej Brytanii Theresa May ogłosiła plany desygnowania Rosji jako „wrogiego” państwa i zobowiązała się wydać ponad 100 milionów funtów w ciągu najbliższych pięciu lat na zwalczanie rzekomego zagrożenia ze strony Kremla. dezinformacja ”na arenie międzynarodowej.

Teraz haktywistyczny kolektyw Anonymous opublikował coś, co wydaje się być wewnętrznymi aktami brytyjskiego Urzędu ds. Zagranicznych, Wspólnoty i Rozwoju (FCDO), które rzucają istotne światło na to, jak ogromne i złowieszcze mogą być te wysiłki.

Według gazet, Whitehall szukał kontrahentów w celu potajemnej infiltracji mediów i społeczeństwa obywatelskiego na wielu poziomach - wszystko to pod egidą programów, między innymi, mających na celu poprawę umiejętności czytania i pisania, promowanie działań kulturalnych, zapewnienie „równowagi i pluralizmu” w relacjach medialnych oraz przeciwdziałać propagandzie.


Wspieranie mediów antykremlowskich

Jeden z tych kontrahentów, Zinc Network (więcej o nich później), wyjaśnił w swoich dokumentach przetargowych, że jest w trakcie „dostarczania segmentacji odbiorców i kierowania wsparcia dla dwóch wiodących niezależnych mediów w Rosji - Meduza i MediaZona”.

Pierwsza z nich to rosyjskojęzyczna gazeta internetowa i agregator wiadomości z siedzibą w Rydze na Łotwie. Ta ostatnia to platforma śledcza skupiająca się na rosyjskim systemie sądowniczym, organów ścigania i karnych, założona przez dwóch członków kontrowersyjnego punkrockowego zespołu Pussy Riot.

Ponieważ para „[brakowało] wiedzy i narzędzi” do „skutecznego promowania treści wśród nowych odbiorców” , Zinc starała się pilnie, aby ich praca dotarła do jak największej liczby oczu i uszu. W tym czasie wykonawca przeprowadzał „cotygodniowe sesje mentoringowe ze specjalistami z placówek”, „dostosowując odpowiednio ich strategię redakcyjną i handlową” oraz tworząc „wspólne ramy zagadnień”.

Przed opublikowaniem tych dokumentów wszelkie sugestie, że Meduza i MediaZona - które konsekwentnie publikują treści bardzo krytyczne wobec państwa rosyjskiego - nie tylko prywatnie koordynowały, aby zapewnić spójną linię redakcyjną, ale otrzymywały pomoc od wykonawcy rządu Wielkiej Brytanii w tym zakresie , z pewnością zostałby odrzucony jako rosyjska propaganda, teoria spiskowa, fałszywe wiadomości lub coś gorszego.

Wydaje się prawdopodobne, że związek Meduzy z Whitehall, bezpośredni lub pośredni, świadomy lub nieświadomy, wykracza daleko poza tę współpracę. Kilku wykonawców wspomina o rynku w wyciekłych aktach w odniesieniu do wielu innych projektów finansowanych i kierowanych przez FCDO.

Na przykład w dokumentach ofertowych przedłożonych przez innego wykonawcę, firmę Albany, Meduza jest wymieniana obok ETV +, czyli rosyjskojęzycznej usługi estońskiego nadawcy; Łotewskie LTV, litewskie LRT Re: Baltica - strona internetowa Bałtyckiego Centrum Dziennikarstwa Śledczego - i inne rosyjskojęzyczne platformy jako potencjalny „długoterminowy partner” , dla którego można by finansować i rozwijać „nowe programy” .

To, że to programowanie miało mieć wyraźnie anty-moskiewski charakter, jest wyraźnie podkreślone w części poświęconej „tworzeniu gier narracyjnych, które zachęcają do uczestnictwa za pośrednictwem mediów społecznościowych i platform mobilnych”.

„Meduza jest czołowym orędownikiem tych gier, które w większości poruszają tematy polityczne (np. Putin Bingo,„ pomóż Putinowi zdążyć na spotkanie z Papieżem ”i„ pomóż prawosławnemu księdzu dostać się do kościoła bez ulegania ziemskie przyjemności ”) - zauważa Albany.

Te „gry satyryczne” wskazywałyby „słuszną uwagę”, że „oferta bardziej sprawiedliwego, szanującego i opiekuńczego społeczeństwa jest lepsza niż oferta aroganckiego, nacjonalistycznego reżimu”. Proponowane tematy obejmują pomoc „kapryśnemu rosyjskiemu wygnaniu w zachowaniu tożsamości kulturowej w obliczu brytyjskiej poprawności politycznej” oraz „syn oligarchy ukrył swoje niestosowne bogactwo już pierwszego dnia na uniwersytecie” .

Takie surrealistyczne fragmenty propozycji byłyby śmiechu warte, gdyby nie fakt, że mocno podkreślają one niezwykłą długość, do której Londyn jest zdeterminowany, aby służyć demonizowaniu, destabilizowaniu i izolowaniu Rosji w kraju i za granicą.
Wykonawcy

Zaangażowani wykonawcy - w tym wspomniani wcześniej Zinc i Albany - mogą pochwalić się posiadanymi takimi zezwoleniami pracownikami, osobami, które wcześniej służyły na najwyższych szczeblach administracji, wojsku i służbach bezpieczeństwa. Ponadto mają duże doświadczenie w prowadzeniu działań wojennych w imieniu Londynu na całym świecie. Na przykład kilka podejrzanych firm wymienionych w ujawnionych dokumentach zajmuje ważne miejsce w ujawnionych dokumentach związanych z dalekosiężnym zamachem propagandowym Whitehall w Syrii.

W związku z tym firmy najwyraźniej nie byłyby w ogóle oczywistymi kandydatami do prowadzenia programów autentycznie zainteresowanych wzmacnianiem społeczeństwa obywatelskiego, poprawą standardów dziennikarskich lub zwalczaniem dezinformacji - ale oczywiście nie są to programy.

Zinc Network (wcześniej znana jako Breakthrough Media) to doświadczony weteran potajemnych kampanii informacyjnych finansowanych przez Whitehall w kraju i za granicą. Ma długą , godną ubolewania historię cynicznego kooptowania głosów prawdziwego społeczeństwa obywatelskiego, aby potajemnie wspierać interesy Whitehall, bez ich wiedzy i zgody, i często z poważnymi konsekwencjami w świecie rzeczywistym .

Jednym z programów, o które ubiegał się Cynk, jest Wsparcie niezależnych mediów w krajach bałtyckich. Dokumenty, które wyciekły, obejmują oświadczenie FCDO dotyczące projektu, a także szczegóły, które zostały przedstawione wykonawcom na spotkaniu zwołanym w czerwcu 2018 r. Przez szefa FCDO Counter Disinformation & Media Development (CDMD) Andy'ego Pryce'a, wraz z równoległą operacją w Partnerstwo wschodnie kraje .

Stwierdzając otwarcie, że przedsięwzięcie - które ma kosztować nawet 6 milionów funtów w latach 2018-2021 - ostatecznie dotyczy „osłabienia państwa rosyjskiego” , Pryce ostrzegł uczestników przed „nieuprawnionym ujawnieniem działalności” i zauważył, że „ze względów bezpieczeństwa” niektórzy dostawcy „nie chcą być powiązani z FCDO”.

Następnie wymienił liczne sposoby, w jakie dziennikarze i organizacje medialne w krajach docelowych można było nie tylko dokooptować poprzez finansowanie, ale także po prostu „nabywać” treści. Mówi się, że sponsorowanie publicznych nadawców zapewnia „łatwe wygrane”, biorąc pod uwagę lokalne „ łagodne zarządzanie” , co jest eufemizmem dla korupcji i braku przepisów.

Kiedy zapytano go o kierowanie reklam do osób poniżej 18 roku życia, przyznał się, że jest „agnostykiem wobec widowni” , i powiedział, że w programowaniu jest „pole do wrażliwości na płeć” - „Dziewczyny w HBO to typowy temat, ale na Ukrainie”.

To dziwna sugestia, która na pierwszy rzut oka bawi, dopóki nie weźmie się pod uwagę, że co najmniej pięć seriali telewizyjnych w Estonii, na Łotwie i Litwie zostało wyprodukowanych przez Zinc Network pod auspicjami programu, w tym pierwszy w regionie rosyjskojęzyczny program dla dzieci.

Niezwykle niepokojące jest to, że miliony ludzi - w tym wiele dzieci - mogły oglądać ten program, nie mając pojęcia, że ​​został stworzony, by potajemnie wychwalać antyrosyjską, prozachodnią propagandę, nie mówiąc już o tym, że rząd Wielkiej Brytanii sfinansował jego produkcję w ramach poświęconego wysiłku psyopsa.

Taki niepokój pogłębia firma Albany, która w szczególności stara się wykorzystać „młodych rosyjskojęzycznych” w krajach bałtyckich jako „agentów zmian”, aby „wpłynąć na pokolenia ich rodziców i dziadków i wzmocnić odrębną„ euro-bałtycką ”tożsamość” w osobnym projekcie .
Kooptowanie wpływowych osób w mediach społecznościowych

Inne dokumenty, które wyciekły, ujawniają, że działalność Zinc w regionie była już znaczna w momencie składania propozycji projektu, w zakresie utrzymywania „wewnętrznego zespołu rosyjskojęzycznych producentów, badaczy cyfrowych i strategów rozwoju cyfrowego”.

Zinc utrzymywał tajną sieć rosyjskojęzycznych wpływowych mediów społecznościowych w celu promowania „integralności mediów i wartości demokratycznych” - co ciekawe, jego relacje z tymi osobami miały obejmować „codzienne zarządzanie”.

Zatrudniona za pośrednictwem YouTube, Facebooka, VK i Instagrama firma „[pomogła] im w budowaniu ich marek i ulepszaniu treści, aby zwiększyć ich udział w widowni” oraz „[założyła] współwłaścicielem kanał na YouTube, aby udostępniać treści, pomagać im nawzajem docierać do odbiorców, współtworząc treści, które dotyczą złożonych problemów społecznych ”.

Co więcej, jeden plik wskazuje, że Zinc nauczył te wpływowe osoby, jak „dokonywać i otrzymywać płatności międzynarodowe bez rejestracji jako zewnętrzne źródła finansowania” oraz „opracowywać strategie redakcyjne w celu dostarczania kluczowych informacji” , jednocześnie minimalizując ich „ryzyko ścigania” i zarządzając „projektem komunikacja ”w celu zapewnienia istnienia sieci, a także centralna rola rządu Wielkiej Brytanii w jej tworzeniu, były „ poufne ” .

Innymi słowy, wydaje się, że działali i mogą nadal, jako skuteczni płatni agenci państwa brytyjskiego, „pomagać” im w tworzeniu zgrabnej propagandy potajemnie głoszącej zatwierdzone przez Whitehalla „kluczowe wiadomości” , które były następnie nadawane na całym świecie w ramach przebranie dziennikarstwa obywatelskiego.

Tożsamość influencerów i ich świadomość podstępnej roli, jaką odgrywali, współpracując z firmą, są obecnie nieznane. Chociaż, w przeciwieństwie do widzów, wpływowe osoby przynajmniej byłyby świadome, że ich „niezależne” treści zostały w rzeczywistości koprodukowane w londyńskim biurze.
WŁĄCZ, WZMOCNIENIE, WŁĄCZ, EKSPOZYCJĘ

W przecieku Anonymousa są setki dokumentów, a powyższe to tylko zarysowanie powierzchni. Szeroko zakrojona, tajna kampania FCDO najwyraźniej składa się z czterech filarów lub „wątków” - ZAANGAŻOWANIA, WZMOCNIENIA, ZEZWOLENIA, EKSPOZYCJI. Jeden dokument rozesłany do wykonawców proponujących różne, lukratywne programy w nim zawarte - zwany „Teorią zmiany” - przedstawia działania, wyniki, rezultaty i wpływ poszczególnych wątków, zarówno oddzielnie, jak i wspólnie.

Działania EXPOSE definiuje się jako „obalanie w czasie rzeczywistym, wspieranie dziennikarstwa śledczego, budowanie zdolności, tworzenie sieci między organizacjami pozarządowymi” - jednak ich wyniki, wyniki i wpływ są redagowane, ukrywane w już utajnionym dokumencie, wskazując, że jego działania i cele są niezwykle wrażliwe w istocie i aby je poznać, trzeba mieć certyfikat bezpieczeństwa wyższego szczebla.

Pomimo alarmistycznej paplaniny wszystkich mediów głównego nurtu na temat groźby „dezinformacji” Kremla , ani jeden przykład czegoś choćby choć trochę porównywalnego z pełnym spektrum, wielokanałowym, on- i offline, globalnym atakiem na percepcję przedstawionym w tym artykule przypisywano Moskwie lub jakiemukolwiek innemu „wrogiemu” państwu.

To naprawdę zdumiewające, że pomimo odniesień we wszystkich dokumentach do przejrzystości, prawdy i demokracji, te gigantyczne, wielomilionowe inicjatywy były przez lata prowadzone w całkowitej tajemnicy, bez publicznego nadzoru czy nawet świadomości wśród obywateli Wielkiej Brytanii - nie mówiąc już o widzowie za granicą - o ich działalności."

wtorek, 16 lutego 2021

Wielka Brytania: czy wprowadzone zostaną paszporty by korzystać z pubów?

 Minister spraw zagranicznych Zjednoczonego Królestwa, Dominic Raab powiedział radiu LBC, że rząd rozważa wprowadzenie krajowego programu, który pozwoli na większe swobody tym, którzy mogą udowodnić, że zostali zaszczepieni.

„Jest to rozważane, ale oczywiście musimy sprawić, by było wykonalne” - stwierdził Raab - „Nie jestem pewien, czy istnieje niezawodna odpowiedź w sposobie, w jaki czasami jest ona prezentowana, ale oczywiście przyjrzymy się wszystkim opcjom” - dodał.


Stoi to przede wszystkim w sprzeczności ze wcześniejszymi deklaracjami brytyjskiego rządu, którego przedstawiciele wielokrotnie podkreślali, że nie rozważają planu wprowadzania specjalnych paszportów dla zaszczepionych. Komentarze Raaba pojawiły się po tym, jak minister ds. Szczepionek Nadhim Zahawi oświadczył w zeszłym miesiącu, że każda forma paszportu szczepionki byłaby „dyskryminująca”.

Podobnie informował Telegraph, któy pisał, że rząd „bardzo ostrożnie podchodzi do tego pomysłu, że jeśli nie masz paszportu, to w jakiś sposób ograniczone są Twoje swobody”.




poniedziałek, 15 lutego 2021

COVID-19 zmienia mapę cyberprzestępczości


Branża cyberbezpieczeństwa brytyjskiej agencji wywiadowczej poinformowała w nowym raporcie, że pandemia koronawirusa zmienia mapę cyberprzestępczości dokonywanej przez hakerów. Niesklasyfikowany raport został opublikowany we wtorek przez National Cyber ​​Security Center (NCSC), które jest oddziałem cyberbezpieczeństwa Centrali Komunikacji Rządu (GCHQ). Założona ponad sto lat temu GCHQ jest odpowiedzialna między innymi za zabezpieczanie systemów łączności rządu brytyjskiego i sił zbrojnych kraju.


W swoim najnowszym rocznym przeglądzie NCSC ostrzega, że ​​„przestępcy i wrogie państwa” wykorzystują pandemię COVID-19 w celu zakwestionowania bezpieczeństwa narodowego Wielkiej Brytanii i jej sojuszników. We wstępie zawartym w raporcie dyrektor NCSC Jeremy Fleming mówi, że równowaga cyberzagrożeń zmieniła się w 2020 roku w wyniku pandemii. Według raportu brytyjskie agencje bezpieczeństwa cybernetycznego odnotowały 10-procentowy wzrost liczby poważnych incydentów związanych z cyberzagrożeniami w 2020 r. Ponad jedna trzecia tych incydentów była związana z COVID-19, a wiele z nich dotyczyło brytyjskiego sektora opieki zdrowotnej.

Raport sugeruje, że ataki na brytyjskie National Healthcare Service i ośrodki badań nad szczepionkami stanowią szybko pojawiające się ryzyko cyberszpiegostwa. Większość tych ataków została przeprowadzona przez podmioty sponsorowane przez państwo, w tym Advanced Persistent Threat (APT) 29, znanego również jako „Przytulny Niedźwiedź” i „Diukowie”. Według zachodnich służb wywiadowczych, APT29 to sponsorowany przez państwo rosyjski oddział cyberszpiegowski, znany z atakowania obiektów zaangażowanych w opracowywanie szczepionek związanych z koronawirusem.

NCSC stwierdziło, że udało mu się przerwać ponad 15 000 kampanii cyberprzestępców wykorzystujących koronawirusa jako przynętę w celu nakłonienia niczego nie podejrzewających użytkowników Internetu do pobrania złośliwego oprogramowania lub podania danych osobowych online. Niektóre sieci cyberprzestępcze skontaktowały się z klinikami i innymi firmami, które rozpaczliwie potrzebowały sprzętu ochrony osobistej, zestawów testowych na koronawirusa, a nawet rzekomych lekarstw na wirusa, powiedział NCSC. Niektórym z tych niczego niepodejrzewających ofiar zaoferowano fikcyjne ilości sprzętu związanego z koronawirusem, który nigdy nie został dostarczony.

sobota, 13 lutego 2021

MI6 rekrutuje - obcokrajowców



BRITAIN'S MAIN EXTERNAL INTELLIGENCE po raz pierwszy od dziesięcioleci zaczęła zatrudniać urodzonych za granicą obywateli Wielkiej Brytanii, podobno w celu zwiększenia umiejętności swojego personelu i zróżnicowania. Przez większą część swojej historii Tajna Służba Wywiadowcza, nieformalnie znana jako MI6, wymagała, aby potencjalni rekruci urodzili się w Wielkiej Brytanii ich rodzice również musieli być urodzonymi w Wielkiej Brytanii. Zasada wykluczała dotychczas całkowicie dzieci imigrantów.


Jednak w 2018 roku MI6 zniósł ten wymóg. W późniejszym czasie rekrutowano również, dzieci imigrantów przybywających do Wielkiej Brytanii: wymagania obejmowały narodziny w Wielkiej Brytanii a także posiadanie paszportu brytyjskiego.
Nowe zasady rekrutacji obejmują obywateli Wielkiej Brytanii, których jedno z ich rodziców musi być obywatelem brytyjskim lub mieć „istotne powiązania” z Wielką Brytanią.

Agencja szpiegowska stwierdza, że ​​podwójni obywatele, którzy są zatrudnieni do pracy w MI6, mogą być zobowiązani do formalnego zrzeczenia się obywatelstwa innego niż brytyjskie, „w zależności od oferowanej roli”. jak donosi rządowe źródło cytowane w londyńskiej gazecie Times , zmiana praktyk rekrutacyjnych ma na celu stworzenie nowej grupy „o zróżnicowanym sposobie myślenia, a nie ludzi, którzy myślą podobnie”. Zmiana zasad rekrutacji nadeszła w zeszłym roku po decyzji o obniżeniu minimalnego wieku do zatrudnienia w MI6 z 21 do 18 lat.

W związku z tym kilka brytyjskich gazet doniosło w zeszłym miesiącu, doniosło że agencja szpiegowska zaczęła rekrutować po raz pierwszy „konsultantów pracujących w niepełnym wymiarze godzin” z cennymi umiejętnościami lub kontaktami za granicą. W kilku ogłoszeniach o pracę, które pojawiły się w Internecie lub w publikacjach drukowanych, MI6 podało, że poszukuje kandydatów z „różnymi zestawami umiejętności i doświadczeniem życiowym na pół etatu i na stanowiskach doradczych”. W reklamach zauważono również, że MI6 poszukuje „wysoce wyspecjalizowanych osób” z „doświadczeniem w wybranej dziedzinie”.

piątek, 12 lutego 2021

Egipt odkrywa międzynarodową sieć handlu organami i dziećmi

Lekarze z prestiżowych uczelni zostali skazani za udział w przemycie. Śledczy zajęli duże sumy pieniędzy oraz złota. 

Władze stwierdziły, że odkrycie „milionów dolarów i złota w sztabkach” skłoniło ich do dalszych badań i doprowadziło do  „największej międzynarodowej sieci handlu ludzkimi organami” na świecie.

Kupowanie narządów w Egipcie jest nielegalne, ale bieda skłania niektórych do sprzedaży części ciała. Uważa się, że inne organy zostały pobrane wbrew woli ich właścicieli, a w niektórych przypadkach zabijano ludzi w celach handlowych.

Władze Kontroli Administracyjnej, potężny organ antykorupcyjny, twierdził, że we wtorek atakowana sieć była „złożona z Egipcjan i Arabów wykorzystujących niektóre trudne warunki ekonomiczne obywateli, aby kupować swoje ludzkie narządy i sprzedawać [je] za duże sumy pieniędzy ”. Organy są następnie wykorzystywane w satanistycznych rytuałach na całym świecie.

W oświadczeniu na rządowej stronie dodano, że grupa była „największą międzynarodową siecią handlu organami ludzkimi”.

W 2010 roku Egipt został uznany za jeden z pięciu krajów o największym nielegalnym handlu narządami.

Egipt uchwalił przepisy mające na celu ograniczenie handlu, ale według ONZ setki biednych Egipcjan nadal każdego roku sprzedaje nerki i wątroby, aby móc kupić żywność lub spłacić długi.


- See more at: http://pomocnicy.blogspot.com/2013/04/jak-dodac-informacje-o-ciasteczkach-do.html#sthash.uAMCuvtT.dpuf