Kontrolowanie opinii publicznej, wywoływanie pozytywnych i korzystnych reakcji na produkt to efekt badań doktora Delgado.
Eksperymenty miały miejsce w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Być może najbardziej znanym z nich jest mikrosekundowy błysk produktów Coco-Cola na ekranach kinowych. Publiczność zupełnie nie zdawała sobie sprawy z tego, że widzieli obraz prezentujący produkt. Wstawienie kilku klatek w kinową produkcję prezentujących Coca Colę pozytywnie wpłynęła na zwiększony popyt i sprzedaż popularnego napoju.
Kolejne badania jakie przeprowadzono dotyczyły wpływu dźwięków muzyki na sposób zachowania się osób w dużych centrach handlowych. Podprogowy przekaz polegał na dodaniu do piosenki słów bardzo szybko wypowiadanych, tak że teoretycznie były one dla słuchających niezrozumiałe. Podświadomie jednak miały one wpływ, którego efektem była mniejsza liczba kradzieży w sklepie. Można zatem założyć, że przekaz o zupełnie innej treści, mógłby wywołać np. zachowania agresywne dużej grupy ludzi.
Istnieją także eksperymenty polegające na wykorzystaniu bezprzewodowych połączeń szerokopasmowych. Fal, które które są konwertowane na obrazy i dźwięk. Teoretycznie fale emitowane przez telewizję, choćby tylko okazjonalnie, z taką niską częstotliwością, mogą wpływać na nas w sposób bezpośredni. Poniższy film prezentuje zasady działania:
Mimo wszystko chcę wspomnieć, że podatność na hipnozę nie jest podatna... Przy współpracy udaje się zahipnotyzować jakieś 20-30% osób, a tu w niektórych przypadkach mamy różne czynniki niesprzyjające.
OdpowiedzUsuńZagadnienie zbiorowej hipnozy jest bardzo ciekawe, badania prowadzone w tym polu są fascynujące i przerażające zarazem. Udowadniają kruchość i niedoskonałość naszego umysłu, a przecież większość ludzi nie ma ochoty o tym wiedzieć. W końcu na każdym kroku kultura dąży do doskonałości niezniszczalności itd.itd.
OdpowiedzUsuń