Czy koronawirus jest zasłoną dymną przed operacjami, które nigdy nie powinny pojawić się w mediach?
W dniu 12 lutego 2020 r. GreatGameIndia wydała ostrzeżenie dotyczące podejrzanej przesyłki u zachodnich wybrzeży Indii. Statek należał w zeszłym roku do chińskiej firmy żeglugowej, która znalazła się na czarnej liście Amerykanów i miejscem docelowym był Pakistanu. Dalsze dochodzenie ujawniło, że zajęta przesyłka zawierała sprzęt do wypuszczania pocisków i co sugeruje, że Chiny potajemnie wysyłały broń nuklearną do Pakistanu. Źródła wywiadu przybrzeżnego poinformowały GreatGameIndia, że przechwytywanie było oparte na wskazówkach od Amerykanów, którzy monitorowali całą flotę linii żeglugowej uważanej za front chińskiego wywiadu.
Wysyłka COSCO na czarną listę Amerykanów
We wrześniu ubiegłego roku Departament Skarbu USA umieścił na czarnej liście dwie spółki-cysterny China Ocean Shipping Company (COSCO) , wiodącej chińskiej firmy żeglugowej i logistycznej zajmującej się wysyłką irańskiej ropy. Sankcjonowano również China Concord Petroleum, Pegasus 88 Limited, Kunlun Shipping Company i Kunlun Holding Company. Sankcje pojawiły się zaledwie 11 dni po atakach dronów na serce zakładu ARAMCO produkującego ropę naftową w Arabii Saudyjskiej, który Waszyngton obwinił Iran.
Administracja Trumpa śledziła ruch tankowców powiązanych z Bank of Kunlun, spółką zależną największego chińskiego przedsiębiorstwa naftowego China National Petroleum Corporation, pośród sygnałów, że statki pomagają w transporcie irańskiej ropy do Chin, pomimo amerykańskich sankcji wobec Teheranu .
Posunięcie to wywołało fale uderzeniowe na rynkach, zakłócając globalny handel morski, powodując utratę dziesiątek supertankerów dla handlowców energetycznych, w tym Indian Oil Corporation, którego zarejestrowany tankowiec Da Yuan Hu podnoszący 145 000 ton meksykańskiego oleju Isthumus do portu Paradip we wschodnich Indiach został zatrzymany z Cape Town zatrzymując się jego podróż do Dos Bocas Port Mexico z portu w Singapurze.
W dniu 31 stycznia 2020 r. Sankcje nałożone na jedną z dwóch jednostek COSCO Shipping zostały zniesione po rozmowach handlowych „fazy pierwszej” z Chińczykami w celu zrównoważenia rynku „bez niszczenia handlu światowego”. Amerykanie mają nadzieję, że sankcje ograniczą również program rakiet balistycznych Teheranu i wpływy na Bliskim Wschodzie. Ostatnie wydarzenia na wybrzeżu Indii zmusiłyby amerykańskich analityków do myślenia inaczej.
Wojskowe samoloty startujące w tajemniczy sposób lądują w Indiach
W grudniu ubiegłego roku dwa samoloty wojskowe wypuszczające sprzęt wspomagający start odrzutowców z pokładu przeznaczonego dla „Royal Saudi Land Forces” nielegalnie wylądowały w prywatnym porcie w dzielnicy Kutch w Gujarat przez Pakistan, wysyłając siły bezpieczeństwa w zawroty głowy.
Źródła bezpieczeństwa podały, że wojskowe urządzenia do startu samolotów znalezione w porcie Mundra zostały wyprodukowane tylko przez dwóch gigantów korporacyjnych, Boeinga (z siedzibą w USA) i Airbusa (z siedzibą w Europie).
Podczas pierwszej kontroli urzędnicy celni zdali sobie sprawę, że list przewozowy uzyskany od spedytora wyraźnie stwierdził, że odbiorcą były „Królewskie Siły Ziemskie Arabii Saudyjskiej”, a sprzęt miał dotrzeć do: „Prince Sultan Road, HWY 156 Jizan Arabia Saudyjska”.
Najbardziej zagadkowe było to, że Saudyjczycy nie mają lotniskowca w swojej flocie, a dyplomaci w ambasadzie Arabii Saudyjskiej unikali jakichkolwiek komentarzy. Problem został wyciszony. Jednak jeszcze dwa miesiące później przechwycono kolejną podejrzaną przesyłkę, która ujawniła całą fabułę.
Chiny potajemnie wysyłają broń nuklearną do Pakistanu
Saddam znowu kupił YellowCake z Nigerii?
OdpowiedzUsuńBardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń